#

De Rooster app FAQ

Ik ben geïnteresseerd in de rooster applicatie

  1. Wat kost de rooster applicatie?
    Als u meer wilt weten over de kosten kunt u altijd een vrijblijvende offerte aanvragen. U kunt ons bereiken via het mailformulier op onze contact pagina. Vermeld hierbij wel de naam van uw school.
  2. Wat ben ik nodig om hem te installeren?
    Wanneer u gebruik wilt maken van de rooster applicatie is het in de eerste instantie belangrijk dat u een digitaal rooster hanteert. Daarna zal er door uw technische team een XML RPC gemaakt moeten worden (een simpel doorgeefluik). Wanneer dit gedaan is, zal Gryphon Interactive de rest afhandelen zoals de applicatie publiceren in de verschillende stores.
  3. Krijg ik extra onderhoud aan mijn systeem?
    Nee, de rooster applicatie is zodanig ontworpen, dat hij zijn data uit uw bestaande systeem haalt. Uw mensen hoeven dus niks extra’s te doen.
  4. Wat krijg ik voor een licentie?
    Wanneer u een licentie afsluit, krijgt u zowel de Iphone, Ipad, Ipod, Android, Blackberry als desktop variant.  En krijgt u  alle nieuwe releases voor de duur van uw licentie gratis.
  5. Stel dat er iets veranderd, hoe snel word dat dan doorgevoerd naar de studenten?
    De rooster applicatie synchroniseert standaard iedere 5 min en op comando. Iedere student is dus binnen 5 min op de hoogte van de nieuwste wijzigingen.
  6. Kan ik ook rooster wijzigingen naar een student sturen?
    Ja, ook rooster wijzigingen worden in de applicatie getoond.
  7. Kan ik ook bijlagen mee sturen met een rooster wijziging of bericht?
    Ja, ook bijlagen zijn in de vorm van een link toegestaan.

Ik gebruik de rooster applicatie (Student)

  1. Komt er ook nog een windows mobile versie?
    Dit zijn we op het moment aan het onderzoeken, dus dat weten we nog niet.
  2. Ik wil de applicatie installeren op mijn Android, maar ik kan de app niet vinden in de App store.
    Als je de app niet kunt vinden in de Android App store dan is de kans heel groot dat je telefoon te oude software heeft. Voor de rooster applicatie ben je minimaal Android 2.2 nodig. Je kunt er achter komen welke software jij hebt door te gaan naar: Instellingen -> Over de telefoon -> Android-versie. Als blijkt dat je een oudere versie hebt dan 2.2 kun je je telefoon gratis updaten via deze link.
  3. Ik heb de Rooster applicatie gevonden in de Android store, maar ik kan hem niet installeren.
    Dit komt hoogstwaarschijnlijk omdat je nog niet “Adobe Air” hebt geinstalleert op je telefoon. Je kunt dit gratis hier downloaden.
  4. Als ik de applicatie update, ben ik dan al mijn oude roosters kwijt?
    Nee, ook na een update houd je al je roosters en je gebruikers gegevens.
  5. Ik kan de app niet installeren op mijn Iphone/Ipod
    De app werkt op alle Iphone’s/Ipod’s/Ipad’s die nieuwer zijn dan de 3G variant. Wanneer u een ouder toestel heeft kunt u de app niet installeren
  6. Ik kan de app niet installeren op mijn Blackberry
    De app werkt op alle Blackberry telefoons en tablets die QNX software hebben (2011/2012). Wanneer u een ouder toestel heeft kunt u de app niet installeren
  7. Ik heb de applicatie geinstalleerd, maar ik heb de verkeerde inlog gegevens ingevuld. Hoe kan ik deze wijzigen?
    Je kunt je gegevens altijd wijzigen in het instellingen panel. Hoe je hier bij komt verschilt per skin.
    Iphone skin: klik rechts boven op de “Instellingen” knop.
    Android skin: Klik links boven op het tandwiel of je naam/klas.
    ROC skin: Klik links boven op het tandwiel of je naam/klas.
  8. De rooster wijzigingen knop werkt niet
    Wanneer deze knop niet klikbaar is, betekent dat dat je geen rooster wijzigingen hebt.
  9. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “IO Error”
    Dit betekent dat de applicatie geen toegang krijgt tot het internet. Dit kan te maken hebben je telefoon die geen internet heeft of software van derden die geïnstalleerd is op je telefoon. Als je beveiligingssoftware op je telefoon gebruikt, probeer deze dan eens uit te zetten en kijk of je met een browser wel toegang hebt tot internet.
  10. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: U krijgt geen reactie van de server of de verbinding word geblokkeerd”
    Deze error kan voorkomen wanneer de server overbelast is of uw telefoons internet verbinding geblokkeerd word door bijvoorbeeld software van derden.
  11. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: Deze locatie is verplaatst…”
    Deze error betekent dat de link naar de XML RPC van de applicatie niet meer klopt. De XML RPC is namelijk verplaatst naar een nieuwe url. Neem in dit geval contact op met de ICT afdeling van je school.
  12. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: syntax fout”
    Deze error kan allerlei oorzaken hebben, maar de meest voor de hand liggende is dat er een fout is ontstaan in de XML RPC. Neem in dit geval contact op met de ICT afdeling van je school.
  13. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: U hebt niet de juiste rechten”
    Deze error betekent dat uw applicatie niet het rooster op mag halen bij de XML RPC. Neem in dit geval contact op met het ICT team van je school.
  14. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: U krijgt geen toegang tot de benodigde bestanden”
    Dit betekent dat uw applicatie geen rechten heeft, om de XML RPC aan te kunnen spreken. Neem in dit geval contact op met het ICT team van je school.
  15. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: Er is niks gevonden op deze locatie”
    Dit betekent dat de XML RPC is verwijderd of verplaatst. Neem in dit geval contact op met het ICT Team van je school.
  16. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: aanvraag word niet geaccepteerd”
    Dit is het gevolg van een verkeerde server instelling.  Neem hiervoor contact op met het ICT team van je school
  17. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: proxy autorisatie verplicht”
    Dit betekent dat de verbinding naar de server via een proxy verloopt en je eerst moet autoriseren. Probeer eerst met een browser toegang te krijgen tot internet (bijvoorbeeld google.nl). Waarschijnlijk zul je dan eerst moeten inloggen, maar wanneer dat werkt, zou de rooster app ook moeten werken.
  18. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: server timeout”
    Dit is een fout bij de server. Het is in dit geval het beste om 5 min te wachten, en het dan nog eens te proberen. Wanneer het probleem zich blijft voordoen is het verstandig om het ICT team van je school te benaderen.
  19. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: er is een conflict ontstaan bij de aanvraag”
    Dit betekent dat er iets is fout gegaan bij het aanspreken van de XML RPC. Neem hiervoor contact op met het ICT team van je school
  20. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: aanvraag word niet geaccepteerd”
    Dit is het gevolg van een verkeerde server instelling. Neem hiervoor contact op met het ICT Team van je school.
  21. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: server voldoet niet aan de voorwaarden”
    Dit betekent dat er waarschijnlijk iets is veranderd aan de server, waardoor hij niet meer voldoet aan de voorwaarden. Neem hiervoor contact op met het ICT Team van je school
  22. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: de aanvraag is te groot voor de server om te verwerken”
    Dit betekent dat de XML RPC je app te veel data wil geven. De app kan dit wel aan, maar door server limitaties, de server niet. Neem hiervoor contact op met het ICT team van je school.
  23. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: de uri is te lang”
    Dit betekent dat de url naar de XML RPC te lang is.
  24. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: het gevraagde formaat word niet ondersteund door de server”
    Dit betekent dat de server geen .xml meer ondersteunt. Neem hiervoor contact op met het ICT team van je school.
  25. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: de roosters zijn vergrendeld”
    Dit betekent dat de XML RPC is vergrendelt en dus niet meer toegankelijk is voor de app. Neem hier voor contact op met het ICT team van je school.
  26. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: de aanvraag is mislukt vanwegen een eerdere fout”
    Dit betekent dat er iets is fout gegaan tussen de server en de app. Probeer het 5 min later nog eens. Als dit probleem zich blijft voordoen neem dan contact op met het ICT team van je school.
  27. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: de server negeert het verzoek”
    Dit is het gevolg van een verkeerde server instelling. Neem hier voor contact op met het ICT team van je school.
  28. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: de server vereist een ander protocol”
    Dit betekent dat er iets is veranderd op de server, waardoor de applicatie niet meer aan de voorwaarden voldoet. Neem hiervoor contact op met het ICT team van je school.
  29. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: u heeft te vroeg de verbinding gesloten. De nieuwe roosters zijn hierdoor niet gedownload”
    Dit betekent dat tijdens het downloaden van de roosters, de internet verbinding is uit- gevallen/gezet.
  30. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: server error”
    Dit is een verzamel error code van allerlei mogelijke fouten. Neem hier voor contact op met het ICT team van je school.
  31. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: de server erkent het veroek niet”
    Dit betekent dat de server de aanvraag van de rooster app niet begrijpt of toelaat. Neem hiervoor contact op met het ICT team van je school.
  32. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: Bad gateway”
    Dit betekent dat je school werkt met meerdere servers en er iets fout gaat met de communicatie daar tussen. Probeer het na 5 min nogmaals. Wanneer het probleem zich blijft voordoen, neem dan contact op met het ICT team van je school.
  33. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: de server is tijdelijk niet beschikbaar”
    Dit betekent dat de server (met de XML RPC) tijdelijk niet te bereiken is. Het beste is in dit geval om 10 min te wachten en het dan nog eens te proberen.
  34. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: gateway timeout”
    Dit betekent dat er iets fout gaat op de server (meestal is de upstream server down). Neem hiervoor contact op met het ICT team van je school.
  35. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: aanvraag word niet geaccepteerd”
    Dit is het gevolg van een verkeerde server instelling. Neem hiervoor contact op met het ICT team van je school.
  36. Als ik wil updaten, zegt de applicatie “error: code: [cijfer]”
    Dit is een verzamel bak voor ongedefinieerde errors. Neem hierbij contact op met het ICT team van je school en vermeld de error code die je van de applicatie kreeg. Deze error is namelijk een HTTP status error en kan het ICT team helpen zoeken naar de fout.

Wij hosten de rooster applicatie (School X)

  1. Al onze studenten krijgen dezelfde error code.
    Het is in dit geval slim om de foutmelding hier boven op te zoeken en te kijken wat de oorzaak is. Hier onder staan de bijbehorende http status codes.
    0 = error: U krijgt geen reactie van de server of de verbinding word geblokeerd
    301, 302, 303 = error: Deze locatie is verplaatst…
    400 = error: syntax fout
    401 = error: U hebt niet de juiste rechten
    403 = error: U krijgt geen toegang tot de benodigde bestanden
    404 = error: Er is niks gevonden op deze locatie
    405 = error: Deze methode word niet geacepteerd
    406 = error: aanvraag word niet geaccepteerd
    407 = error: proxy autorisatie verplicht
    408 = error: server timeout
    409 = error: er is een conflict ontstaan bij de aanvraag
    406 = error: aanvraag word niet geaccepteerd
    412 = error: server voldoet niet aan de voorwaarden
    413 = error: de aanvraag is te groot voor de server om te verwerken
    414 = error: de uri is te lang
    415 = error: het gevraagde formaat word niet ondersteund door de server
    423 = error: de roosters zijn vergrendeld
    424 = error: de aanvraag is mislukt vanwegen een eerdere fout
    444 = error: de server negeert het verzoek
    426 = error: de server vereist een ander protocol
    450 = error: de aanvraag werd geblokeerd door windows parental controls
    499 = error: u heeft te vroeg de verbinding gesloten. De nieuwe roosters zijn hierdoor niet gedownload
    500 = error: server error
    501 = error: de server erkent het veroek niet
    502 = error: Bad gateway
    503 = error: de server is tijdelijk niet beschikbaar
    504 = error: gateway timeout
    505 = error: http versie niet ondersteund
    406 = error: aanvraag word niet geaccepteerd
    Een andere code =  error: code: ‘ + String(result);

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin